mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 maj 2023

Kom, du livets Gud när allt är mörkt


Hedda och fågeln Fenix
jag tog en liten video men den ville 
inte visa sej här


 hopp och skutt 



Ekorren har inte varit på så många
besök som vi sett 
men nu sitter hen där


1967 flyttade vi samman den 1 maj
och kunde sen gifta oss 20 dagar senare
vi hade köpt en liten lägenhet på Kumlagatan
i samma bostadsrättförening som vi flyttade
tillbaka till 2001 men nu på Norrbygatan


kallt och lite ruggigt ute
Lennart på fågelspan 




han fick även Hedda på bild

hon funderar va husse gör ute 
och hon får vara på insidan


vissa fåglar är svårare att se än andra
Järnsparven är en sådan gynnare 


så kom dödsbudet på 
Pugh Rogefeldt 
en av Västerås stora
en legend helt enkelt


och så kom nästa dödsbud
Dunderklumpen o Bertil Jonsons 
tecknar Per Åhlin  


men tar de aldrig slut
Ola Lundberg = Televinken
har oxå avlidit i dag


vila i frid "grabbar" ni har gjort mycket 
för oss med era gärningar av olika slag


MEN så får jag se detta TRE
ägg i "vårat" bo
då blev jag lite gladare en stund


men bara en lien stund 
för jag fick sticka baklänges 139 maskor
för de var ju fel...hade stickat 5 i stället för 4 ljusa
ja ja så kan det gå


första maj och söndag på en måndag
då blev det rullader till lunch


lägger mej och lyssnar på berättelsen om
Ester Nilsson Duva från Lycksele
tycker du ska lyssna på den
det är bara 100 år sen 
och det helt galet
hur vi kunde
leva då
💓


eftermiddagsfika


bön/korvgryta med ris till kvällen


här sitter vi alla tre
och bara myser
jag har stickningen
Husse kolla Youtube (tror jag)
samtidigt som han kliar 
Hedda i nacken 


har vi fått ett Lejon?

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sånt är livet,up och ner i rasande fart❤️Tack för fina bilder🙏