mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 maj 2023

två gamla bekanta runt fågelbordet


Hedda sitter mitt i mönstret
inte lätt att få till det då


jag lägger mej lite mer på sidan
så kan du läsa mönstret😺
jo eller hur...


det är bättre när Hedda ligger i knät...


Lennart tar en promenad i vårsolen


och jag får främmande av grannen
som kom med en nyfångad öring från fjället


Hedda på span


har man STORT sele
går det inte så fort att rymma


gräslöken är på G


likaså aklejorna


vet du Matte 
jag tror att Roffe har varit i vår rabatt
Får han det??


bild från nätet
så kom Sparvhöken
de är alltid lika spännande att se
när den försöker ta sej ett litet middagbyte
den flög bara metern från oss när vi satt och fikade

bild från nätet
och så såg vi rödvingetrasten


Lennarts favorit till lunch
stuvade makaroner o köttbullar


tanken var att vila ute
MEN ryggen vill ligga i sängen en stund
så då fick det bli så


eftermiddagsfikat 
på gaveln vid fågelbordet
där var det lite lä 
och otroligt skönt



passade på att ha lite pälsvård 


bacon o potatisbullar
stod de på matlistan
så då fick det bli det


har fått en chattkompis som är så intresserad
av Hedda han heter Dennis 
en trevlig ung man
i kväll frågade han som han brukar
Va gör Hedda?...
och här var hon


mycket sola blev det i dag
nu i kväll kom SNÖN farande
men då var vi inne i värmen


vad har jag gjort för tok här då??
fram med virknålen och fixa till det
och det gick bra 


man skulle kunna tro det är havregrynsgröt
men det är deg som ska jäsa över natten
och bli frukostbullar i morgon

 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Alldeles färsk fisk,så underbart 👍

Anonym sa...

Så härliga bilder och så mysigt ni har det med natur djur och varandra Tack för att få titta in Kaffet kan vi ta en annan gång

Anonym sa...

Kaffe finns alltid VEM du än är