mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 maj 2023

en fin dag ❤❤


20 maj 1967 gifte vi oss i Hubbo kyrka
det blåste och hade småregnat
Torsten Lundblad var vigselförrättare
Sven Höge spelade orgel 
och Gudrun Höge sjön
skam till sägandes så minns jag inget
av vigselakten o sången
Minns att före vigseln var vi inne
hos Anna-Lena o Gösta Larnebo
som bodde i Hubbostugan
dom var kyrkvaktmästare
och han jobbade även  på kyrkogården
Kan säga att de gått bra även 
utan minnen av just den stunden


en tur till Tammska parken


för att titta på Rhododendron 


men det var för tidigt
det var ytterst få buskar som var i blom








här sitter jag och mår gott
Lennart travar runt nere vid Skvallerbäcken


bron över Skvallerbäcken
ett riktigt konstverk







hemma blev det kassler till lunch
och potatissallad 


efter vilan 
kaffe o fransk äppelkaka med 
både glass o grädde
vi firar ju



det kan ju faktiskt bli 
för varmt i solen
även för en katt


någon tycker nog att de är märkligt
firar bröllopsdag och fixar lever
kan säga att de gick så himla bra


lök o äppelfräs till stekt lever med gräddsås 
och ett gott potatismos


la ut en "krok" att jag ville köpa
bivax till bivaxdukar
som behöver förnyas
och jag fick napp
Lisa F hörde av sej
och ska återkomma på måndag













 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

All denna underbara kärlek och så lever på det,kan ju inte bli bättre👏❤️