mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 maj 2023

Älskade Ester ... kan jag varmt rekomendera


tänker förlänga livet på min luvtröja
den är så gammal att jag inte minns
men skön 
nu är muddarna slut
har stickat nya en gång
nu är det gång nr två
Varför kasta när det går att fixa


ljust på balkongen


så var ordningen återställd
STICKJUNTA
på Veronica på hjärtpunkten


ensamlunch
en ost o skinkomelett
med tomat o purjolök


Lennart har varit på
"besiktning" av höften 
blev godkänd ...så länge de varar
och så tog han en sväng på stan
de är ju matmarknad


åt en vildsvinskebab
fick högsta poäng


och det blommar på stan


så vackert... får nog pallra mej ner och kolla jag oxå


men i dag blev det sova på balkongen



så blev det för varmt på ena sidan
då tog vi andra


Lennart har varit hos Pärzon på verkstan
och målat Heddas bord
nu ska de skruvas samman


blev så bra


Hedda är helt nöjd
MEN nu ska jag försöka få till en dyna
över hela...


kalops till kvällen


"melodifestival" deltävling
och Sverige gick vidare
men jag tycker inte 
de är nått vidare



denna bok REKOMENDERAR jag varmt
MEN du ska lyssna på den då mycket läses på mål
och de är inget tillgjort utan på riktigt 
Örjan Holmberg som läser är ju liksom från trakten
Boken handlar om Ester Nilson/Duva
en kvinna från Lycksele 1896-1985
en kvinna som var "nalta eljest"
efter en förlossningsskada
och hur hennes liv blev
Sina första 30 år levde hon i väglöst land
hos sina föräldrar
sen flyttade hon tillsammans med 
föräldrarna till ålderdomshemmet
i Lycksele där  hon blev kvar till sin död


nu har jag börjat på denna bok
handlar om samma trakt 
och nästan samma tid
få se va den ger

 

Inga kommentarer: