mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 maj 2023

HURRA vi LYCKADES


snacka om pollen


tror de är tall
hur som helst så blåste 
allt bort när vi körde


hit skulle jag
Smile 

40 min med en här tjejen
det gick bra 
fick en tid nästa fredag till tandläkaren
då en tand bara är en halv tand numera
och sen en ny tid till Tove i november


Tove skrev ut 
saliversättning jag ska ha till natten


medans jag låg i tandläkarstolen
var Lennart ner till Mälaren en sväng
hade han haft hund  hade den kunnat bada 


när jag var klar for vi till Malma Gård
och en minimarknad med växter o handarbeten
synd jag inte ska odla på balkongen i år
för där fanns mycket fint som skulle bli ätbart



förstår när detta lilla "hus" blir 
fullt med bönor 
kommer att bli så fint


rätt mycket folk för att ligga här ute på landet
och dom har inte mer än öppnat
tror faktiskt inte alla utställare var där än


på vägen hem svängde vi förbi Skiljebo
jag hämtade ut saliversättningen
och hämtade ut kycklingen jag beställt


nu var klockan så mycket att jag fick äta o dricka 
lagom när vi kom hem
så jag värmde kassler o rislådan
förstärkte med kebabsås o jordnötter


Hedda tyckte efter en stund att det 
blev för varmt hos matte i sängen
så hon la sej på sin "trumma"


efter måna turer hittade soffan/sängen
ett nytt hem...
tänk att de ska vara så svårt att säga
"jag ångrade mej" en kille sa
å jag tar den kommer i morgon och hämtar
inte då ... hörde inte svarar inte på sms
en annan som oxå vill ha den
men inte hörde av sej om tid 
MEN så äntligen
kom det ett ungt par och hämtade den
Bra när grejer som är hela 
får ett nytt liv innan återbrukstiden är inne





Torskpanetter


kan säga att vi blev mätta
men att någon höjdare var de inte
och jag är glad jag bara köpte ett paket


HURRA vi LYCKADES
klippa Heddas klor


men snälla nån vilken fart
ja de syns inte här 
MEN
hon kom springande i allra högsta
fart och bara for upp 
så högt hon kunde komma
vände och tog sats 
for över bordet en sväng i soffan
ner på golvet in i sovrummet 
och tillbaka...
ja ja lite motion skadar ju inte förstås 


kollade på Masked Singers
tycker de är trevligt 
lagom larvigt och mycket bra musik





25 och 26 maj är tunga dagar
Pappa dog den 25 maj 2008 
det var mors dag och han 
var ut för att hissa flaggan 
på Parkgården och plocka blommor
till mamma.... han hissade flaggan
plockade blommorna och 
dog vid rabatten...
tre år senare 26 maj dog mamma
stilla och lugnt efter en veckas vak
Hon hade äntligen fått frid
som hon kämpat i många många år



När mammor dör,
då förlorar man ett av väderstrecken.
Då förlorar man vartannat andetag,
då förlorar man en glänta.
När mammor dör,
växer det sly överallt
// Tranströmer

 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

När man förlorar sina föräldrar är man ingens barn längre,det känns ledsamt😢Bra jobbat med klorna även om jag tror att Hedda hade en annan åsikt🤣😘