mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 maj 2023

😿😻😻😻🐱


dagen började med Veterinären 
i Blå huset 
nära bra och trevligt


vikt 😿
tänderna😻
hjärta 😻lungor😻
vaccin mot Kattsnuva🐱

Vikten för hög...jo de viste vi
hjärta o lungor helt perfekta
tänderna var superbra
MEN vi rekommenderades borsta dom⁉
och när Hedda skulle få sprutan blev  hon lurad
Hon hade hoppat ner i sin väska efter
veterinärbesiktningen och så kom
sköterskan in med sprutan
klappade Hedda på huvudet och stack i nacken
2sek så var de klart 
Hedda såg bara förvånad ut



hem och mecka lite med 
hängväxten jag virkat
nu har jag lock 
och i morgon ska blommorna
levereras





Björn ringde och talade om va de skulle bli för
mat på INTIMAN i dag
kyckling curry o ris
så vi tänkte de blir bra


Annika hade bakat så fina tårtor
de visade sej att hon fyllde år just i dag


att fota mat i "svarta boxen" är omöjligt
det är svart som sagt och röd belysning


provar svart vitt 


mixar lite i datorn 
MEN NEJ de vill sej inte
MEN DE VAR GOTT
och de var ju huvudsaken





på scenen stod Round the campfier
Björn Carlsson
Mathias Andersson
Nicklas Sandström

så härliga o spontana


efter lite vila på balkongen
ut och handla till Heddas kudde
fick tag i stoppning på Brödet o fiskarna
65kr för allt detta


och en skjorta till mej på
Life Center 
älskar flanellskjortor
och mina börjar bli slitna 
vänt kragar o manschetter redan


in en sväng på Maxi och stödhandlade
fick bli en glass
den var så himla god
har inte ätit mjukglass sen föra sommaren
jag tog med lakrits förstås


köpte en liten solros 
Hedda godkänner




nu väntar vi på leverans


pling på dörren
och lådan är levererad


lite smått o gott från
Matsmart


tänk va smidigt de är och gott
sylta är ju perfekt mat i värmen


på TV var de mästerkocken VIP
och köttbullar blev en vinnare
Carin de Silva var mästaren till detta


och så blev det ett nytt polisprogram



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En bra dag👍Borstar tänderna på Örjan varje dag,han ogillar det men jag brukar vinna🤣Använder en liten borste som man trär på fingret,den är ok