mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 maj 2023

bollök


Hedda och jag hade en slappardag


började på "lilla balkongen"


Husse åkte redan före 7
han ska hjälpa till på 
 cykeltävlingen
Västeråscykel
ett lopp med flera sträckor
olika långa runt om västerås


ensam lunch
men jag gör två 
Lennart kan vara sugen 
när han kommer hem


förrätt


huvudrätt
pastagratäng


här tas de inte ledigt på 
"Kristi Himm" inte



så där nu har vi bytt till andra sidan
till STORA balkongen


och så småningom kom han då hem i alla fall
efter en heldag med Tommy




dom har delat ut saft o bananer


till ett flertal cyklister


När Lennart kom hem 
vi var en sväng till matskogen
 och nu hade "tulpanen" 
slagit ut


för en vecka sen såg växten ut så här
jag tyckte nog att "tulpanen"
såg mer än märklig ut
och de är klart den gjorde
det är ju en 
bollök 



blommar lite försiktigt där i skogen


mat så småningom
Lennart hade med en kycklingsallad hem
så vi delade 
pastagratäng o kycklingsallad med pasta
gick ju bra det


hade några tråkiga 
tunnbröd kvar sen
tunnbrödsrullens dag
fick bli ostkex

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Blommor är fantastiska,promenerade i en park här i Vadstena och såg en gigantisk rabatt med vita liljor trodde jag men så talade jag med tjejen som jobbade i psrken och hon berättade att det var liljetulpaner,magiskt vackra men jag glömde ta bild

Anonym sa...

Dom tulpanerna är magiska