mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 23 maj 2023

en bra dag


Ordningen återställd
vi träffas på hjärtpunkten 
och de är måndag morgon
Elinor serverar nybredda mackor
kaffe o te
och det var BARA Veronica och jag 
som var där 


hemma blev de ensamlunch
en liten omelett


Lennart är nämligen hos
Linus o Robin
i Stallarholmen
och målar om lite


titta så fint de blev


grabbarna blev så glada åt
salladen Lennart hade med sej


Hedda och jag vilar 
som det skall vara 


lite kvällsmat blev det oxå 
pasta med ostsås o jordnötter

och så kommer jag på att 
jag INTE BETALADE idag
på Hjärtpunkten
men tur man kan 
göra det i efterhand 
fniss fniss
Veronika hade inte heller betalat
men nu har vi gjort det 
båda två 

så for Husse iväg inge på egna äventyr
men matte och jag har det skönt
på balkongen
hon lyssnar på sin ljudbok
och jag har span på fåglarna 


Lennart for till Hallstahammar 
och en promenad 
på internationella dagen för 
biologisk mångfald
Anders Geidemark guidade
en mycket inspirerande man



det blev ingen TV i kväll
kom aldrig in till fåtöljen
blev kvar ute på balkongen



 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han är ju såå duktig den där Lennart👏Han är som Lotta på Bråkmakargatan,hon kan också allt😂❤️

Anonym sa...

Helt rätt ...en Lotta i mansgestalt