mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 januari 2020

75 tum = 190,5 cm

 en stilla lördagsmorgon i mitt hus

 jag vill ha lite framförhållning 
om en vecka ska jag ha vantkurs här hemma
en kompis vill sticka vantar till sitt barnbarn
jag tog först fram ett rött garn 
men Farmor sa att mamman gillade inte färger
så de här skulle passa bättre
Nu ska det letas fram ett BRA lätt vantmönster
storlek 6 år stickor 2½

 dagens lunch
vi kör ju klassiker här hemma för de mesta
och i dag blev det kokt korv med pepparrot

har fått en del garnen och har väl även en del egna
som bara ligger
nu skall dom vidare till Syrien

på kvällen/ eftermiddagen var vi bjudna till våra vänner
Mohanad o Benan

och vi fick vinka till Mohanads mamma 
för hon ringde just från.... 
ja nu minns jag inte från var
men långt borta var det 
 Syrien kanske 
(Benan hjälp mej)

 alltid lika roligt och alltid lika gott

 och jag blev så sugen på att köpa ny TV
ja ni skulle bara sett vilket TV dom har
JÄTTESTOR och JÄTTEFIN bild
ja ja har jag nån vägg där den passar tro
Tack för några trevliga timmar
snart får ni komma till oss

 lite vikning när vi kom hem
en "Andersson" för en Janson är  det ju inte
kokt potatis på med vispat ägg och lägg på ansjovisar
grädda tills äggsmeten stelnat
klart 

stjärnorna på slottet och lite popcorn
avslutade en bra dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Sköna lördag,det är skönt 👍