mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 januari 2020

så då börjar vi om från början


 provade ett nytt recept
men jag är inte nöjd


 blev så kompakt 


 ja ja nu blev det i alla fall
får lägga på lite topping för att förgylla den 
behöver bli lite kall först


 stora järngrytan med köttfärssås
till en eller två lasagne
vi får se var de räcker till
men nu ska de puttra en stund


så bar det av till Hamberg för att kolla in 
VARMA vantar ...men se de gick inte så bra
dom hade inget utan jag fick ta kontakt med Peeter igen
och be om en rekvisition till Aktiv ortopedklinik
Men han var ju trevlig och gjorde allt för att hjälpa mej

så då börjar vi om från början


 det grönskar i våra rabatter


 rester i dag 


 det blev två lasagne


 en tar Lennart med i morgon när han far till
Linus o Robin en blir kvar här hemma


 även i kväll var himlen magisk


 man skulle ju kunna tro att det skulle bli lasagne
men tji det blev gröt med katrinplommon


 och så topping på kakan
även den ska till pojkarna i Stallarholmen
den blev för kompakt 
men man får väl äta en liten bit
och kalla den för bars...🤣


Farmen, Torpet och Sverige mot Norge
kvällens TV

1 kommentar:

Ellinor sa...

Man ska hålla sig till gamla trogna recept så man vet hur det ska vara.Lasagne är världens bästa mat,perfekt att frysa in i lagom bitar och gott är det👍Stackars dina händer,jag har bara råkat ut för dessa fingrar två gånger och jag tyckte det var hemskt😱Ha dina fredag