mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 januari 2020

blir nog en köttsoppa utan kött.....


 så blev det morgon även i dag


 har en tid hos Siv på Citypraktiken
kl 11 men jag har inte koll på var jag ska vara
på vån 3 eller 4
Det visar sej vara på 4
och fläckarna hon skulle syna var helt ofarliga
men jag skulle naturligtvis hålla kollen


 när kl är 11 sitter jag redan här och äter brunch
fick komma in till Siv när jag kom 
helt otroligt 


tror bussen behöver tvättas
men ser inte ut genom fönstren


blev helt slut sov i 2½ timme


 kvällens mat blev en härlig
Enköpingstorsk


 de är så gott 
Men det kunde varit mer sås


en magisk himmel i kväll


 nu har jag "pratat" med någon på Frisörstugan
och det lär finnas lila färg nu
blev himla sugen


 tänkte göra en linssoppa till söndagen
men nu lutar det åt den här soppan 
utan kött ...bara grönt o kryddor
måste ju gå bra de oxå eller hur


8 gula lök
2 hela vitlökar
10 morötter
1 knippa bladselleri
2½ dl tomatpuré
2½ msk oregano
1 rågat msk kanel
2½ msk spiskummin
10 liter buljong
8 burkar krossade tomater
7 paket svarta bönor 
tror jag ska lägga till vitkål

eller nått i den stilen

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Det blir en god och varm soppa,kött är överskattat!Blir avundsjuk över er goda vård i din stad,här fungerar i princip ingenting😢Lite lila färg i håret ger en skön känsla i januariträsket..lycka till min fina vän🤗

berith lundberg sa...

Låter som det kan bli en god soppa! Kör på lila Måd ����