mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 5 januari 2020

Raynauds fenomen är ett gissel ....😢

 börjar dagen i tvättstugan
inte en kotte var där mer än jag då

Hannahs vantar ska tovas
 tog i tvättmaskinen som inte var +37°
och vips blev fingrarna vita för att sen bli mörkröda nästan blå
hopplöst går ju inte att sticka med dessa fingrar

Men nu har jag i alla fall skrivit till Peteer på 1177
om vantar med värme att ha när jag är ute
för de här håller inte
i "vinter" har det varit hopplöst 
med vita fingrar = Raynauds fenomen

 så där då var vantarna till Hannah klara
får åka postbil i morgon till Järvsjöby

 den här underbara blommande busken har vi på våran gård

 kungsolvon heter den vist 
och är en vinterblommande buske

 så där nu är våran julskinka ett minne blott
blev en typ av pytt

 är så sugen på att sticka dessa vantar
har nu hittat mönstret
nu är det bara garn som fattas

 mera rester...
 pizza på mjukbrökaka

 ja ja garn har jag ju
och många små nystan

 får bli en filt

god natt, go morgon eller god dag
beroende på när du läser detta

1 kommentar:

Ellinor sa...

Godmorgon du fantastiska kvinna.Trots värk och otrevligheter så trollar du fram otroliga konstverk,både med mat och stickor,jag är djupt imponerad 🥰Kram