mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 2 januari 2020

DAG 1.... EN BRA DAG

 365 helt nya outnyttjade dagar
som vi fått att förvalta 
att fylla med glädje o sorg
jo sorg hör ju oxå till livet
dagar att förvalta på bästa sätt
så jag och alla andra 
kan växa som  människor
och inte krympa
dagar att se fram emot
ett helt nytt år 

 det är grått o trist
men lilla flaggan vajar i vinden

 gudstjänst på TV

 köttbullar sås o potatis och mera TV

 stickning och ännu mera TV

 en otroligt vacker solnedgång var det i alla fall i dag
även om vädret varit grått o blåsigt

 och jag stickar vidare

 prinskorv o äggröra
när åt jag det sist??
måste varit på något hotell
tror inte jag gjort det själv
sen Pärzon var liten på 70 talet

och så en nyårshälsning från dessa godingar 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fina barnen.Nu gör vi det bästa av dagarna,sjukdom och andra jäkligheter kommer alltid att ställa till de,tillsammans gör vi världen vackrare.kram