mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 13 januari 2020

jag fick stanna hemma

 Stolen i hallen tog krokben på mej
och jag stöp handlöst i golvet

ett rejält hål i läppen
och blåslagen både här och där
knäna tog rejält stryk
bröt dock inget
och glasögonen klarade sej nästan
skrapade glaset mot golvet
men jag är ju van att ha skitiga glas
så de gör ingen skillnad

 det blev inget soppkök för mej idag
Men Lennart, Kia, Lena, Susanne o Omar
såg till att alla fick mat o värme

salladen gick vist nästan åt 
den gillar dom

 likaså pölsa

och vi fick MASSOR med stekta ägg

 och en god spenatsoppa som Rim kokat

 bröd från Kopparlunden

skinka till "mackpåsen"
från Pia 
 Håkans konditori 
sponsrade med dessa delikatesser



och så mössor vantar o sjalar
som vänliga människor från hela Sverige
sänder till mej

 hemma sitter jag med mina små nystan
sätter gummisnodd om så dom inte nystar upp sej

även jag måste äta
har man hål i läppen och ont på tänderna
är lapskojs bra 
här med ärtpuré och pepparotsost

 Lennart for förbi stadsparken
innan han kom hem
statyerna gillar inte +7­° och blåst

han hade med sej en portion soppa 
den Rim kokat
så himla god
jag toppade med kokt ägg
bra mat 

 BRA tv i kväll
Dizzy Gillespie från -70
och sen en timme FARMEN
sen SPÅRLÖST

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Kära vännen vilken otur😢Skönt att du inte bröt något i alla fall.Hoppas att du får en skön stund på bibblan,trots fläskläpp...Kärlek till dig

Anonym sa...

Vilken vurpa. Tur att du inte bröt något. Kram //Anette i Ystad