mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 januari 2020

en jordstjärna gjorde mej glad

 Så var vardagen åter
och jag går till Mötesplatsen/Bibblan
när det är Måndag
till Kerstins o mins stickträff

 jag trotsar läppen och visar mej bland folk

 så har böckerna kommit
den här lämnade jag tillbaka på en gång
typsnittet var inte för mina ögon
flöt samman till en grå massa

 men den här fick allt följa med hem

 såg en jordstjärna på våran gräsmatta

 inte varje dag de inte

 dagens mat
köttkorv med sötsur dillsås

och till kvällen pasta och köttfärssås 
såsen har puttrat i timmar
blir ju som godast så

Det här är hon som är döpt till Lisabeth
 men kallas för Bettan 
men egentligen heter hon Di
om hon själv får bestämma

1 kommentar:

Ellinor sa...

Har aldrig hört talas om jordstjärna,intressant👍Lycka till hos tandläkaren,fick just veta att min tandistid har ändrats till idag på eftermiddagen 👍😱