mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 januari 2020

i dag är det SORG i ❤

 började dagen med ett sjukhusbesök

 Aktiv ortopedteknik
var det som fick mitt besök

 helt ensam i väntrummet

 tog min frukost på Bigarrå...

passade på att fylla på busskortet med 40 resor
280 riksdaler de tycker jag är bra


MEN SÅ DET BLEV
jag dumpade på rödbetssalladen
så in i bängen
sov i 2½ timme och blev inte människa på hela dagen

 känns maten igen
korvsoppan från igår
förstärkt med nudlar o ärtor
gick näsan bra ... magen är i olag

 ska fixa lite till söndagens soppkök

 pastasås "julens fröjder" 
kokar pasta och blandar allt på söndag

 ja se magen är som den är
så det blir snällmat igen då

 men kolla in de här
nu är dom klara mina kalenersockor




dom här är rätt goda 
man måste ju trösta sej lite
även om magen kurrar

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Det är så konstigt med våra magar,ibland kan jag äta vad som helst men så helt plötsligt kommer det ett jättebakslag🙈Jag har ju inte bara min gastromage utan även min kolit så det gäller att tänka mig för.Igår åt jag en varmkorv utan skinn,sedan var magen tvärförbannad😱Den kan väl åtminstone varna först😘Trist med dödsfallet men det är ju en del av livet😥Kram och tack igen❤️

Berit sa...

Det är en sorglig dag när Bo Winberg lämnat oss. En mycket bra musiker som vi fått följa i många år. De uppträdde några gånger i Lycksele och vilken upplevelse att lyssna till dem. Vilken läcker tatuering du har :)