mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 30 januari 2020

Svensk Husmans Hela dagen


 dagen började med att Lennart hade en "dejt" 
med Eva N på centralen 


vi fick MASSA med torrvaror till soppköket
10000 tack underbara Eva


dagens lunch


och efterföljande "läsning i boken"


så var det dax för dagens stora händelse
ÖGONDOKTORN
Sigurdsgatan 21 våning 5
 fick träffa den här killen
empatisk o humor
vilken underbar kombo på en läkare


 det blir operation i BÅDA ögonen
jag som trodde att det inte skulle bli någon
men där bedrog jag mej

 Av till exempel 
kokain, marijuana och amfetamin 
blir ens pupiller märkbart större

Men nu var det nog inte så
utan jag fick ju droppar så läkaren kunde se in 
i mina grumliga ögonlinser
tog ett tag innan jag kunde se som folk igen
eller de gör jag ju inte i normala fall heller
men jag ser ju i alla fall att sticka

 tänk va lådor i frysen är underbart
i kväll  stod det kåldolmar på lådan


Onsdag kväll =
Farmen
Sveriges Mästerkock
(där det stod svensk husmans på schemat
och Magnus gick vidare) 
Renées brygga

1 kommentar:

Ellinor sa...

Inget slår husmanskost👏👏👏😉kram