mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 januari 2020

Bara MAT

Vaknade tidigt och kunde inte andas
jag var torr i munnen och halsen ända ner i lungorna
Sjögren hade slagit till med full kraft
de är så svårt att få till fukten i luftstrupen
näst intill omöjligt
och så läskigt när luften tar slut
ja ja de är bara att stiga upp 
och försöka få i sej lite luft


 trevligare var det att hemköp hade bonusdag
passade på att handla lite "grönt"
passade ju bra för jag ska ju koka soppa
till soppköket på söndag

så bestämde Lennart att vi skulle äta lunchen på lokal
blev hos Carlson & Co
Officersmässen med andra ord

 lite diverse från salladsbordet

 grönpepparbiff med paprikasås
himmelskt god Men då var jag ju redan mätt
så den fick följa med hem i låda

 även om jag är mätt så går ju lite kaffe ner

 på kvällen blev det 
fläskpannkaka

lingon o rivna morötter är ett måste som tillbehör

(bild från nätet)
så blev det bestämt att Lennart ska åka till
Grabbarna i Stallarholmen på fredag
Lennart ska måla om lite
och jag ska fixa lite mat
funderat lite till och från
men det får bli en lasagne 

(bild från nätet)
och så ville Robin ha en morotskaka
ska jag väl oxå kunna få till

och kvällens tv var ju naturligtvis
Sveriges Mästerkock
och "våran" Magnus gick vidare

1 kommentar:

Ellinor sa...

Den där Sjögren..gillar verkligen inte honom😡Morotskaka är gott och lasagne gjorde jag i måndags👍