mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 januari 2020

i dag var jag duktig

 började dagen med ett besök hos Smile tandvård
redan 7.40 hade jag tid
jag fick beröm för min munhygien
de tacka jag för
men Sjögren bryr sej inte så mycket om 
hygien han är som han är
så nu var de två framtänder igen då
som tandläkaren måste kolla
fick en tid på tisdag nästa vecka
45 min låter långt....


 rätt tomt på stan när jag var klar
och gick till bussen

 de är så fint med alla träd som lyser

 fick bekräftelse på att remissen flyttats

Lennart kom hem och åt lunch
och får han bestämma 
blir det korv i ugn

 jag ska jula av här hemma


 men nästan inte ett barr har granen tappat

 men så har den ju oxå en så himla bra 
julgransfot/vattnare

 Lennart har sågat av botten på en vanlig julgransfot
så att granen kommer igenom 
och kan dricka hur mycket vatten som helst
ställer julgransfoten i en balja med vatten
kan säga att en gran dricker MYCKET vatten


 alla tomtar samlade

 och inte var de många barr på mattan 
nästan synd att slänga ut granen

 bästa hjälpen på kliande öron

lite kvällsmat
potatisbullar o bacon
hade några dadlar kvar sen jul
som fick förgylla det hela

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fiffig julgransvattning👍Han är listig Lennart👏🤗