mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 januari 2020

trettondagsafton ...man borde vara på bal

 en helt magisk morgon
-4° helt perfekt

 så var det ju söndag och soppköket kallar
Maggan hade kokat 12 liter köttsoppa
så god tog helt slut
ja ingen behövde bli utan 
det blev en skvätt till EN matlåda

 samma med pastan jag fixade
sås av skinkan o korven sen jul
kallade den för julens fröjder 😊

pasta från Kopparlundens bageri ´
+ att jag kokade mer pasta
15 liters kastrullen var full med mat
här blev det TVÅ små matlådor

 sallad från Kopparlunden



vi hade Blommig korv kvar sen julbordet
men nu är även den slut

 bröd från Pia o Kopparlunden

 goda bullar är nog även de från Kopparlunden
men jag är inte riktigt säker

 dom sista lussebullarna försvann dom oxå

 fick en burk pepparkakor och en tub ädelost av Pia Ö
en av gästerna sa
de här är farligt.... man kan inte sluta äta 


 så är det klart att öppna dörren och släppa in gästerna

35-40 gäster
all mat gick åt
det blev "mackpåse" med hem
hade fått fina dubbelmackor o kokta ägg
från Kopparlunden 
blev bra det för i morgon är det inte öppet 
någon stans för våra gäster

 så var det städat och klart och vi kan åka hem
glade i hjärtat och trötta i kroppen

 MEN KOLLA VAD HAR HÄNT
de är ju vitt ute...

 inte vill jag ha mat 
när jag stått med näsan ovanför grytorna
 hela eftermiddagen
 man jag vet ju att jag måste äta

avslutar dagen med lite filtkrokning
någon trettondagsbal blir det inte frågan om 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbart att så många magar fick bli mätta 🥰