mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 januari 2020

hade kunnat missa 600:-

 har lite svårt att dricka fortfarande
men de ska väl bli bättre

 så var jag hos tandläkaren 
skall kolla framtänderna i överkäken
dom som fick en smäll
och laga två framtänder i underkäken

 tänderna hade klarat sej i fallet
och dom två som skulle lagas lagades

 när jag var hos Tove tandhygienisten förra veckan
gick det inte att fixa till mitt tandvårdsbidrag från försäkringskassan
så jag skulle betala i dag
ja de var ju helt OK
betalade och så tittade jag på kvittot
kunde inte se att dom dragit bort mina 600:-
oj vilket bök det blev
och kvinnan som stod bredvid mej 
tittade på sitt kvitto 
och hon skulle oxå haft "rabatten"
blev lite väntan och trixande
nu ska ekonomiavdelningen
sätta tillbaka dom 600 kr på mitt konto

undrar hur många som blivit utan 
bidraget??



 när jag var hos tandläkaren åkte Lennart ner till Soppköket 
och lagade en fåtölj som tappat benet

och sen tog han en sväng ner till hamnen
var inte så skönt väder där i dag inte

 hade en massa köttfärssås kvar sen igår

 fick bli en lasagne

 har fått garn så nu sätter jag igång

nu ska vi fixa
men en present


 blir bra det här

 stekt fläsk o löksås
de är grejer det

fick till lite på mudden i alla fall

2 kommentarer:

Ellinor sa...

600kr är massa pengar,tur att det löste sig👍Tulpaner idag är ju ett måste🌷🌷🌷🌷kram

berith lundberg sa...

Så skönt att det löste sig!