mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 januari 2020

Å vilken dag ... vilken underbar dag

 dagen började med att jag lekte frisör

 blev riktigt bra
Men Lennarts hår är så mjukt 
att klipparen inte riktigt fixar det
håret bara lägger sej
 Men efter några "varv" så blev det bra


 ja de är ju SÖNDAG
och i dag hade vi mat från Mässen
så det var till att laga lite egen så att säga
tack Kerstin för pastan som vi hade i förrådet
3 kg pasta gick det åt

 hade nästan ett kg köttbullar i frysen sen jul
och så köpta jag ett extra paket

konsten att göra fler köttbullar

två STORA burkar pastasås

 en förpackning tomatsoppa

 så värmer vi allt tillsammans

 1 kg sommargrönsaker kokar med pastan dom sista minuterna

 och så blandar jag samman allt i en STOR kastrull

 rykande åtgång
här en som inte ville ha så många köttbullar
ja smaken är ju olika

 den mexikanska soppgrytan blev en hitt
ett recept att spara helt klart

 skulle haft lite persilja oxå 
men de fanns så dåligt av den varan 
på COOP just i dag 
men lite yoghurt är ju aldrig fel

10 matlådor fick var  sin ägare
+ smörgåspaket 

 lite nytt och varmt
skänk av en stickgrupp i Irsta

"nya" skor o strumpor

I dag hade vi förstärkning från 
Upplands Väsby i volontärlaget
1000 TACK ni är guld värda
vi ser gärna att ni kommer tillbaka

det blev en skvätt gryta kvar 
vi åt lite hemma på kvällen 
när vi tittade på farmen

lite volangupplägg 
med hundgarn
vi får se va de blir 
om det blir 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Återigen mätta magar,ni är guld värda🏅🏆kram