mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 januari 2020

Nyårsafton 2019

 en liten tur i de fina vädret...
men de BLÅSER

 Lennart behövde nya kalsonger 
så det blev
Dressman på hälla
och lunch en varm macka med spenat o fetaost

 dagen förflöt i lugnets tecken
vilade och stickade
drack "lite" kaffe

 så var det dax att fixa med maten
kantareller till förrätten
göra sås till tjälknölen blev grönpepparsås
fixa med efterrätten
och börja med potatisgratäng 
kör en variant där jag kokar potatisen i mjölk o grädde
innan jag gräddar den i ugn
så nu är den kokt
och väntar på att få komma in i ugnen 

 Nyårsbön på TV
maten under kontroll
känns skönt

så kom Gunilla o Kjell
och hade en fin azalea med sej
nu är goda råd dyra
HUR TUSAN SKÖTER MAN EN SÅN???


  jag glömde helt bort att fota maten
hade fullt upp med att servera och äta



 kvällen skrider fram
ostbricka frampå nattkröken

 och så kom då de magiska klockslaget

 vi har god utsikt från vår balkong
men tyckte nog det var mindre med fyrverkerier i år
men vist de var mycket ändå

 så här har vi det 
gästerna diskar in det nya året
ja vi har ju ingen diskmaskin

då har vi fått en hel massa nya dagar att ta hand om
och fylla med trevligheter och lycka
VET att det kommer tunga dagar
med sorg o smärta 
men de är ju liksom livet de oxå '

Inga kommentarer: