mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 26 februari 2021

Änglar finns och nu blev dom en till 🕊♥


Torsdag i dag ju


hittade rabarber i frysen
så jag kokade en kräm


fyllde pannkakan med rabarberkräm
och till det en morotssallad o 
yogurt kvarg neutral


Bästa älskade Soja 
har fått lämna jordelivet
det var INTE covid
hon orkade inte vakna efter en operation
gammal och trött
nu får hon äntligen
träffa Hasse igen 
döden kan vara en befrielse
behöver inte vara 
helt fel
även om det är helt fel att dö 
nu när men inte kan träffas till begravning
MEN 
Tony o grabbarna har varit smarta
väntar med begravningen till sommaren
♥💔♥💔🕊💔♥💔♥


hittade en bit fläskytterfilé
samtidigt som jag hittade rabarberna
och en knippa persilja
min frys innehåller mycket


tänkte att en gryta kan det bli
i är förutom det på förra bilden
torkad svamp och en ½ chorizo


och så funderade jag på  vad jag skulle servera till
och kollade grönsakslådan en gång till
hade ju måna palsternackor
så de fick bli
palsternacksmos


och så ännu en TV kväll



och jag blev inte glad
ville ha kar Kalle
tror han tagit hem vinsten
OM
han inte skurit sej


då var dom fem rutorna klara till korset i filten



vist ja
Jonna Sundling
blev världsmästare i dag
Hon vann guld
i sprint i skid-VM.





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Döden kan vara en befrielse men alltid lika sorgligt😢Hoppas att ni kan åka upp till stugan i sommar,absolut alldeles för länge sedan✊️❤️