mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 februari 2021

Mörk Mjölk???


Dagen började med 
tvättstugan
vi var helt ensamma med
8 maskiner
jag tog 5 i beslag
bara för att jag kunde

Lennart åkte och skulle tvätta bilen
MEN det var JÄTTEKÖ


så han kom och åt frukost med mej


här snurrar mitt duntäcke
så härligt med STOR tvättmaskin
så man kan tvätta täcken
detta är dock torktumlaren som fick jobba
 tror det blev 4 vändor låg värme
innan täcket var tort


Lennart är en hejare på att fixa till  och vika 
tvätten när den är klar
9 -11 och vi var klara
vittvätt, kulörtvätt, fintvätt
Lennarts jobbarkläder
och mitt täcke


TRE korvar
ja de kan ju vara bra om man är tre
men vi är två
och jag äter nästan inte en hel ens
ja ja det blir alltid
EN KORV ÖVER


har man en korv och ska äta två
ja då är det lite knepigt
men i en omelette blir det lagom
en korv
två potatisar
en liten bit purjo
två ägg
en skvätt mjölk
och en näve riven ost


blomman växer så det knakar
Lennart får fixa till alla "spröt"


minstingen i släkten


näst minstingen


lite svårt att se men det är en
 pizza med älgfärsbiffar


Mello på TV


men nu gick det bättre
Lennart åkt under mello


chokladen är god 
MEN
var är saltkaramellen?
känner små kulor 
men ingen smak


Nu är det rött som gäller
54 stycken innan det är klart


text Bo Lundmark





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Valet är lätt,tvätta bilen eller mello...skulle haft en ren bil😘Tyvärr så gjorde jag varken det ena eller det andra..kram