mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 februari 2021

os tibiale externum


tidig morgon
duscha med lyxschampot igen
ingen frukost bara en kopp kaffe före 6

packar allt som ska med
tänker att en lätt  stickning får följa med 

mot DBI o operation


MEN DEN HÄR LÅG HEMMA
Lennart såg den och kom upp med den


då jag ska få sova under operationen
behöves ju en nål i en åder
inte lätt skötrskan försökte men NEJ
narkosläkaren tar ultraljudsaparaten till hjälp
INTE LÄTT DE HELLRE
provad på båda armarna
till slut hittade han en åder 
INTE ÄTT DE HELLER
men så gick det 
och det blev lite av Stockholm blodbad
här är det bytt i sängen och armen avtorkad
men nu funkade det

nu kan ja få sova



och medans jag sov mejslades det extra utskåttet
bort på vänster fot
(bilden är tagen från nätet, men ett sånt ben är det)
os tibiale externum


en halv timme senare


och så fick jag frukost



  en timme efter operationen fick jag åk hem
får stödja på foten
men den ska vara i högläge i några dagar
men till helgen kan jag ta en promenad


Lennart fixar lunch



stickar på med hundtröjan
MEN hjärnan är vist lite sliten eftre
sömnen hos docktorn

ja ja då repar jag upp 5 cm


finsk pirog förstärkt med köttfärssås o äggsmör


Lennart har blött näsblod igen
i kväll tog det tre timmar att stoppa
nu blir det vårdcentralen
har mejlat på 1177


NU blev det rätt
nu är det "bara"  kanten och benen kvar att fixa 



 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fantastiskt vilken finess vården kan bjuda på"en promenad i parken" hoppas att foten blir mycket bättre nu✊️Får dåligt samvete när jag ser hur du sliter med Örjans tröja,det var ju inte meningen att du skulle göra ett konstverk men du är fantastisk👏❤️