mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 februari 2021

hade kunnat sluta illa

 
 Äntligen fick Lennart tid för klippning 
vi har skojat om det hela veckan


var till guldsmeden och  hämtade min ring


då ja har Reynauds fenomen/ vita fingrar  
får jag inte använda ringar
för fingrarna  kan svälla fort och kvickt
och så kan det gå riktigt illa 
Nu har guldsmeden sågat av ringen så den är öppen
då är faran betydligt mindre 


mat på påse


provade Sallad & Sånt
Gyrossallad
 MYCKET gott och MYCKE mat
räckte till två mål åt mej


nu har nedräkningen börjat


7 dagar till operationen av fot nr 1
och benet som togs bort 1958 ska bort igen


ja men nu är jag nöjd


och så kom garnet jag beställde i måndags
snabba  ryck


tänker mej bananplättar till kvällen
MEN smeten blev så "dålig"
att det blev bara till Lennart
jag åt upp salladen jag hade kvar
ja sånt händer


klockan är 20.30
det blir livat i vårt trapphus
Lennart går att se i titthålet vad som hände
Det plingar på vår dörr
och det försvinner en kille i svart "luvtöja"
med luvan rejält uppdragen


Lennart går ut på balkongen för att se om han kommer ut
eller om han tänker "sova" i vårt trapphus
Ut kommer Två killar 
går fram till våra container
och tänder på den med papper
Lennart ringer 112

han åker ner och träffar polisen som kom på en gång
och då kommer det fram två tjejer från hemtjänsten
och berätta att det rycker även från en annan container
här på området


så kommer då brandkåren också




SÅ HIMLA ONÖDIGT


Annaeva ville ha ett hjärta till förskolan
ett
håll dej lugn-♥

så jag fixade det





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jäkla busar men katterna blev ju bra,sa ju det😉🤗