mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 februari 2021

Så tycker jag


bara så där utan vidare låg den där igen
men älskade
FickJesus
fick den av Syster Lydia
 en underbar kvinna från 
Mariadöttrarna i Enköping
hon vara en konstnär utöver det vanliga
fick min lilla Jesus
i samband med att hon snidade altartavlan 
till Församlingsgården i Hökåsen
(som numera heter Knektgården)


stilla morgon
kaffe i koppen
och hörapparaten i "nattskålen"


älskar dessa fransiga tulpaner



dax att ta bort bandaget och lufta lite
det vätskar fortfarande


jag ser hålet
tur jag fått ny tid för stygnen
dom skulle ju tas bort på fredag
men nu är det flyttat till måndag
de är i alla fall fem dagar dit
få se om även hålet läkt då


100 g mjukt smör
2 dl salta jordnötter
1 dl socker
1 dl vetemjöl
1½ dl gryn
1 tsk bakpulver


blanda


gör kulor
grädda i 10-12 min 
175°


blev goda vill jag lova


älskade Garntrollet Moniqa 
fick post idag


får säga att de här munskyddet
känns bättre än det 
"vanliga"


tycket det är lättare att andas


ja men titta
bok från bibblan och mera garn
levet leker


när mannen får bestämma


virkade inte alla varv på rutan
men jag virkade till den var 15 cm
hoppade sista varvet


älskar diagram när jag virkar


Rnd 1: Make a magic loop (or CH 4,
 join with a SLST in first CH to make a loop), in the loop, 
CH 4 (counts as DC and ch 1),
 *DC, CH 1* repeat *to* 
10 more times, join with a SLST in the 3rd CH of the CH 4,
 pull loop tight (12 DC, 12 CH 1 spaces)

ja menar de är inte lätt att veta var man är i ett skrivet mönster
så betydligt lättare med diagram
Så tycker jag


nu tar jag nya boken och lägger mej
God natt kära vänner





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hoppas att det dumma såret läker och att solen lyser på dig✊️Nu ska jag åka skidor,nåja,titta på andra iaf🤗