mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 februari 2021

grönt är skönt och mat är gott



började dagen med att koka ärtor
dom jag fick av AnnaGreta
soppa som ska till 
citykyrkans soppkök


jag har ju i morötter o lök
och gör den vegetarisk


Lennart fixar sista varvet grönt
det blir så fint


ärtorna var lite svårflörtad men tillslut var soppan klar
och vi kunde avsmaka


märkliga tulpaner
gjorda av Siden ?
men man får inte andas då faller dom
så det är dax att köpa nya


jag gillar skorpor
fikonmarmelad 


har fixat ett långpannebröd 
nu ska det jäsa i 2 timmar



LYCKA vid dörren

Pling på dörren
och där står Roger Haddad med 
underbar libanesisk mat


skojade med honom på FB 
och så kommer han med mat från
det var nog de godaste jag ätit på länge
smakar mycket men är inte starkt



så var brödet klart 
lägger det i papperspåse och sen en plastpåse
få se om jag tycker det duger till
soppköket i morgon





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Underbart med vänliga människor,en riktigt god överraskning 👍