mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 7 februari 2021

i dag hissas flaggan


men så var det dax igen 
den här gången på  morgonkvisten
trodde i min enfald 
"snorungarna" sov så dax
även denna gång på vår gård


Buorre Sámi Albmotbeaivi



melodikryss o öronvirkning
lago morgonsyssla
Lennart höll i pennan 
jag i virknålen
om någon undrar



kl 12 var det dax för frissan


vovven höll koll på mej
medans jag väntade
på min tur


trollmor på riktigt


7 månader sen jag var här sist


har tänkt att det INTE ska klippas i jätte kort frisyr
så som jag haft som senaste 15 åren
får se hur det slutar


här satt jag och väntade i juni 
när jag var här sist
men i dag avstår jag sittandet
Lennart kommer snart och hämtar mej


jag tycker det ser ut som trasten fryser


Blev nöjd


nacken blev rejält kortare


luggen fick vara kvar


stuvad vitkål
(som var lite besk)
och stekt falukorv


Melodifestivalen är inte min grej
konstaterar att jag är inte målgruppen
men arvingarna var ju OK
och Herman Lindqvist gillar jag


det tar sej även om ja hade målet
att få ben på alla ida
fyra gula ben kvar...

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jättefin som alltid👍❤️🤗