mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 februari 2021

Man ska inte var för kaxig...fniss fniss

 


när man matchar öronbling o naglar



inget morgonkaffe då jag ska vara fastande
inför mina årliga prover


ja ja nu får vi se hur det går


den första sköterskan frågade varför jag kom dit
och inte tog proverna på VC

ja talade om att jag är SVÅRSTUCKEN
ja ja sa han de ska vi väll fixa...
och såg rätt märkvärdig ut
ja log lite bakom mitt munskydd

Han letade och letade
klämde och letade inte
INGET
Han fick krypa till korset 
och hämta en annan sköterska

hon klämde kände och stack
ett stick i varje armveck Men NEJ
dom kärlen sprack
Hämtade värmekuddar
så hittade hon ett ynka litet kärl på handryggen
det kom i alla fall blod
fast det bara droppade
fick dom 7 rören om det än blev lite i vissa
nu hoppas vi det räcker
💖 


FRUKOST
på sjukhusets caféteria 


en snabbis hit och hämta mer grönmåla


Å mer kaffe


hade en skiva kassler
blev bra i en potatisgratäng


köttgrytan lever än
nu hällde jag av buljongen och kokade potatisen
sen hällde vi tillbaka allt och värmde grytan
blir ju bara godare 
och det som blev över ligger nu i frysen


stickar på min tröja


vad vore livet utan en knäckemacka




1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Knäckebröd är bästa brödet och såå gott.Jag är inte svårstucken men tycker inte om när dom sticker i handryggen,det gör ont.Ha en god lördag❤️