mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 februari 2021

HURRA HURRA


 mitt lånekort fyller 7 år
just idag
Hurra Hurra

 första boken ja lånade på det här lånekortet
var en resehandbok om Turkiet


de måste jag ju fira med att gå till bibblan
och hämta mina reserverade böcker

hon är lite upptagen
med att fixa min bokhög
jag kom lite tidigt
och dom är en man kort
pga sjukdom


många sagor 
(blir till fotografering 
tillsammans med dom virkade figurerna)
 och en bok till mej att läsa


mat ska man ha 
fiskbullar o mos på potatis o morot


ringde frissan och fick tid i morgon lördag
det är ju SJU mån sen sist


och till kvällen blev det marinerad fläskytterfilé 
och potatisgratäng
( det är inte jordgubbssylt utan tacosås på köttet)


här sitter jag och virkar horn
till Petters getter

ung 👿
tredje kvällen i rad
som det eldas i vårt område


16 horn 2 öron
och Örjans tröja på G



 

Inga kommentarer: