mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 februari 2021

när orken är ett mininum



så olika det är med  åldrande
 en del faller i stycken och en del behåller sin skönhet
de gäller både människor o tulpaner


ser bra ut 
hålet är borta
så på måndag ska jag nog få bort stygnen
MEN än går det inte att ta några längre promenader
inte lätt att när skorna "klämmer"


så Lennart fick ta sej en egen promenad
till Bjurhovda och kolla in
rivningen av centrum




en fälthare i stan
blir det en stadshare då?


och jag fick brev...
från Tärna församling


röding o spenat
förgyller denna tråkiga dag
(ja jag tycker den är tråkig)


boken från Tärnaby


bästa Bo har skrivit den
är inte hundra procent säker 
men jag tror han är född eller i alla fall 
har han bott i "vårat" hus
i AndersGerogs


när man inte riktigt orkar eller vill
laga mat kan man ju alltid
ta till potatisbullar i ugn


på tal om när man inte orkar
vi har beställt några lådor till frysen
kommer hem till dörren nästa vecka
spännande


så var den äntligen klar
Lennart fick åka och hämta den i dag
Nu kan vi hänga upp alla tavlorna 
på gröna väggen
svårt men kul


Linus o Linus
♥två polare♥ 







1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Förstår att du längtar ut nu,såret börjar se riktigt fint ut och jag håller tummarna att skon går på nästa vecka så att du kommer ut✊️Nu längtar vi ihjäl oss efter samvaro,tålamodet tryter kan jag väl säga😢🤗