mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 februari 2021

jag är inte nöjd




dagens stora begivenhet
STORA 500 tonskranen uppe
nu kan dom börja bärga
Napoleon


makaroner o linsröra till lunch


jag sitter här


och Lennart åkte ner till hamnen igen



HURRA nu är hon uppe

lånad bild från SVT

och  Radde skålade i Bubbe

enligt VLT...
Hatten till vattenintaget hade brustit.
Radoslav Milutinovic berättar att båten har ett rör,
2,5 centimeter i diameter, som ligger under vattenytan
och som används för att pumpa
in tvättvatten till handfatet på toaletten.
När säsongen är över plomberas röret
med ett skruvlock, som en hatt,
för att inte vatten ska komma in.
– Den kan ha fryst sönder.
Hatten är visserligen av mässing,
men jag har haft den i alla år och alla material,
även metall, kan försämras, tröttas, med tiden.



palt o fläsk till kvällen
med löksås Gick bra de oxå
hade sås kvar 


är inte nöjd med katterna 
får fundera vidare

 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du får nog till dom så småningem✊️❤️