mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 februari 2021

RING PLING...vem var du? vad ville du?






så var sagogänget klart för leverans
nu ska dom bara få varsin påse att bo i


korv stroganoff och havreris


Lennart tog en sväng ut hit med 
"femtielva" påsar


och jag skulle läsa och vila en stund
han somna då ringde det på dörren
bara ett RING PLING
och sen hörde jag hissen gå ner

så vart det med den vilan


ja ja 
då tar jag och syr lite i stället för sover


när Lennart kom hem hade han fixat
lyxigaste duschkrämen
eller dyraste  i alla fall
170:- för TVÅ duschar

men vad gör man inte för hälsan
i morgon kväll och på onsdag morgon 
blir det dusch
så jag inte är full med bakterier och smuts
vid operation


så där nu har varje saga fått en påse
nu kan Annaeva komma och hämta
(ja hon gör det på lördag)


dax för årets dumpning då
det hör ju liksom  till
jag vet att jag blir sjuk
men jag MÅSTE äta en 
semla med varm mjölk
och lite kanel


1½ timmes sömn
nästan bra till Farmen började


nu är det Örjans tröja som gäller



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ibland får man ta dumpningssmällen när hjärnan och lillmagen inte är eniga.Jag har aldrigt sovit pga dumpning,blir bara oerhört illamående,hög puls och svimmig men ändå är jag där igen😘Iofs så dumpade jag av ett päron häromdagen så det går inte alltid att skylla på fel al.Underbara sagopåsar👏👏👏🤗