mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 24 februari 2021

Norrlandspudding....


har man bara ETT isterband 
och är två som ska äta
vad gör man då
jo
NORRLANDSPUDDING


inkråmet från ett isterband
och en hackad lök
fräses 


tillsätt tomatpuré o basilika


skiva kokt potatis
(jag hade ingen kokt så jag kokade skivad potatis)


varva i smort form
första och sista varvet potatis


vispa samman ägg och mjölk
lite salt o peppar


häll över äggstanningen och 
pudrar över lite ströbröd


grädda i 200° tills äggstanningen stannat 


serverade med morot/apelsinsallad
och lite jordnötter för "crushets" skull


har fått mina provsvar på 1177
och ett är högt alla andra bra
nu väntar jag på vad lilla doktorn ska säga


Lennart for ut en liten sväng
och vid Frösvi 
händer grejer


blir trevligt när fåglarna kommer


köpte den här


perfekt som mellis
med valnötter o honung 


Annaeva vill ha en filt
(Maltas flagga)
få se vad jag kan hitta på



nu är resterna slut
kycklinglever, norrlandspudding
majskorn o morotssallad
lite buffé till kvällen


mina fina tulpaner
och två av barnbarns barnen





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter väldigt gott👍Själv åt jag världens godaste piroger🙏