mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 juni 2020

Årets längsta dag ...


 I dag blev det balkonghäng hela dagen
tur vi har två så man kan sitta på den som inte 
är FÖR varm eller FÖR blåsig


fick en sillburk av grannen
som vi provade i dag
GOD

gjorde en Jansson på den
hade kunnat ta lite mer spad 
men den blev god ändå


tror att sillarna hade passat ypperligt på en äggmacka oxå


 Pizza i går och pizza idag 
om jag köper ett sånt pizzakit
räcker det till 2½ gång åt oss


 virkat ett getingbo


 lär funka avskräckande på getingarna
sitter det ett bo uppe så bygger man inte ett till


 så blev det två


ja det vart fyra 
innan garnet tog slut
tänkte till Annaevas Kottorp
en på toa
en i redskapsboden
två på altanen
 hon får köpa små🐝 getingar själv ....


 slog in benet i plast och skulle duscha 
men inte tusan funkade det ❗❗
bandaget blev blött föra mej
😣GURR 😣


hittade ett underbart foto
 på min kusin Birgitta och mej
Källgatan är det och början på 50 talet
jag är den mindre 


detta är dock inte nu
ett halofenomen Gäutajarue 
för några år sen

Den 20 juni klockan 23:43
var årets sommarsolstånd 
så årets längsta dag 
är i dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Gulliga getingbon❤️kanske ska ha sådana i öronen eftersom jag är dödligt allergisk mot geting och måste alltid ha spruta och botemedel redo(ä r inte rädd för dom men för alla andra som viftar hysteriskt😘)undrar om dom går på att någon har bon som örhängen?Ha det gott🤗