mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 juni 2020

🍬JAG VISSTE DET ❗❕❗




nu ska jag putsa mässing 

Äppelcider Vinäger 500ml | Willys

använder bara äppelcider vinäger


 går så bra så...


och så faller Lennart på knä ingen...

sköterskan ringde från Ögonmottagningen
har ju så himla ont i ögat
nått är på tok
men vad❓
och jag fick en akuttid kl 12.55


 fixar lite lunch innan
känns som jag inte vill sitta på lasarettet
och vara hungrig  då blir jag så grinig
och grinig är jag ju ändå för det gör ont


potatisbullar är gott


 ja då sitter jag här...
vi var bara två i väntrummet så det var INTE TRÅNGT


 de första dom gjorde var att testa för SARS-CoV-2
en studie om COVID-19 smittar via tårar


 så in till sköterskan som testade synen
ja inte vet jag hur det gick
men ibland såg jag och ibland var de bara sudd

ny väntan nya droppar i ögonen
nu ser jag INGENTING
pupillerna stora som hela ögat
tur jag har solisarna med mej😎

så in till läkaren
som inte hittar några skador på ögat
men misstänker inflammation i senfästen till ögon muskeln
en typisk SJÖGREN grej
så nu blir det kortisondroppar i ögat i 3 veckor


 JAG VISSTE DET
Werthers är medicin och bra för hälsan
dom säljs ju på apoteket


 när jag var klart hos doktorn åkte vi ner till Björn
och tog en fika och där satt Agneta 
så vi fick en pratstund


 i dag firas det STUDENT lite här och var
så även på vår gård


så även  våran Sofia som blir klar sjuksköterska i dag
HURRA o GRATTIS


kvällens mat...


så himla gott kommer helt klart att göra det igen

i går frågade jag Denis om jag fick köpa dessa till Emil o Thyra
och jag fick klartecken
så kl 9 klickade jag iväg en beställning


och i dag kom dom i lådan
ibland går det fort


så var min Trappjumper klar


nöjd blev jag


och titta vad de blev... ett skåp i hallen
nu ska bara mässingen in där
och som vanligt en tur tillbaka till IKEA 
för det fattades två fästen till glashyllorna
ja ja nu är dom på plats
och tippskyddet fastskruvat

1 kommentar:

Ellinor sa...

Idag kan jag hälsa på dig igen👏👏Trist med ögat och hoppas att dropparna ger snabb lindring✊️Nu vågar vi göra lite sommarplaner,hurra.Åker till Stegeborg(Söderköping) över midsommar,28-1/7 till Visingsö och sedan jobbar vi oss upp mot polcirkeln,det kommer att ta tid,,det är mycket vi vill se och vi har några måstestopp på vägen bl.a i Härnösand och några andra ställen som jag glömt namnen på,är ju tyvärr väldigt okunnig på allt norr om Uppsala men nu ska det bli ändring👍Både L och jag är rökare men vi lovar att hålla oss långt borta från alla,vi förväntar oss ingen service,kanske lite el ibland som vi självklart betalar för,vi vill bara SE er och era vackra ställen.Kram och fira dagen🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪