mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 2 juni 2020

♥🧶syjunta över länk...ja man lär sej alltid något nytt 🧶♥


 efter MÅNGA år ska nu lampan flyttas



ett nytt hål fixat


ja då får vi se hur länge det dröjer
innan vi får en ny sladd oxå
ja ja men nu sitter lampan på rätt ställe i alla fall


 så var vi och handlade

 och lämnade tillbaka borrmaskinen 
till dess rättmätige ägare
Niklas o Pärzon 
mina killar liksom


 tänk så lätt det är att handla på nätet


 allt var med och allt var perfekt


 efter gårdagens lasagnegräddande
blev det en hel del "gegga" i ugnen
missade att lägga papper under formen
och första bubblade över
så jag lät det vara även på dom andra två
ja ja lite knäppt men så blev det
Skrapade bort de värsta
sen på med ugnsrent och vänta i 20 min


och 20 min kan man ju fördriva 
på balkongen i solen


sen var det bara att torka ur
men nu är det rent


 fick enlåda lasagne över i går
som inte fick rum i värmeväskan
 Så i dag blev den lunch till oss


när man sitter på balkongen på "framsidan"
ut mot gatan är det svårt att höra när det ringer på dörren
Det hängde en påse på dörren
fina blommor en låda med origano och en knippe rabarber
SNÄLLA grannar vi har på 6;an


kl 18 var det dax
videomöte med ABF Täranby
och Sticka med Bodil


 så nu ska jag lägga upp 160 maskor till ett par sockor
låter ju helt vansinnigt ... men har Bodil sagt det så har hon


 så tog vi en tur till Skultuna
och Tammska parken / Rododendronparken




























 det blev även en tur till Tegeludden






 tror det kommer att bli många jordgubbar här






Västerås levererar helt klart


och så en vy från balkongen kl 22

1 kommentar:

Ellinor sa...

Har sett vidunderlig med blommor under resan👍Syrenerna blommar för fullt även liljekonvaljer i stora hav,dofterna tog nästa andan av mig och det var otroligt vackert👍Även älg,räv och vildsvin har vi haft nära rutan.Ett underbart land lever vi i❤️kram