mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 juni 2020

ut bland folk men de var folktomt


 parkerade på IKEA...


 in och köpa kudde o småväskor


en fika medans vi väntar på att 
batterimannen = skomakaren öppnar


kl 11 var det dax att köpa nytt batteri i Lennarts klocka
den började gå efter golvdraget


lite lustigt 
i går när vi hade fika med grannen
pratade vi om en sillhandlarpung
och på disken hos skomakaren låg det än


 våran buxbom växer så det knakar


 den har helt plötsligt blivit 10 cm större


nästa utflykt bland folk
Västerås Officersmäss


 hade pratat med Ninni och hört när det var lite folk
13.30 sa hon och hon hade rätt








lite av de goda på "brännvinsbordet"


 Lennart tog flankstek


 och jag MUSSLOR
hemmapommes o ramslöksmajo


 jag kan ju inte missa en  Moules frites


 pommesen o majon kan jag avstå...



 kaffe tog vi ute



 helt ensamma Så när som på Ninni
 som sitter utanför sin dörr
SÅ DET GÅR ATT ÄTA 
UTE ÄVEN OM MAN ÄR 70+


 så var det dax att lika frisör 
skulle själv behöva en omgång
men jag tycker frissan kommer 
för nära för länge
så jag håller på att anlägga ny frisyr


 Lennart var och plockade blommor till mej i kväll


 vilken kväll varm och skön


en liten tröja st 6 mån
och två nystan borta i restkorgen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att bo i Sverige🤗