mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 19 juni 2020

Fransk marmelad o lindade ben


 vad sägs om lite rabarbermarmelad
lika delar rabarber och socker
har stått och "vattnat" till sej sen i går

 redusera sockervattnet som blivit under natten
till hälften
i med rabarberna och koka tills dom är mjuka


i med en klick SMÖR 
och koka upp


 häll på ren burk...
(men oj det blev KNÄCK
får värma upp och ha vatten och lite mer smör)


 så ja NU blev det BRA


bäst och lägga upp framstycket på tröjan
så jag har nått att ta med om det blir väntan 
på Citypraktiken


 så var det dax med en tur till stan igen då
i dag vattnades rabatten


 På Citypraktiken var det rätt tomt 


 Peteer var lite försenad 
men ingen fara jag har ju stickningen med  mej


men så var det min tur
(här sitter han i sitt gamla rum)


nu har han  Nytt rum 
så ljust o fint o större


 han förstår inte sej på mina ben
och det gör inte Siv heller 
hon blev inkallad
men dom kom överens om att 
linda det ben där jag har ont i foten
linorna ska sitta på så länge som möjligt
helst till onsdag då jag har ett återbesök
men innan dess ska fotleden röntgas
misstänkt artros

SJÖGREN 
är starkt misstänkt i detta



Sydlig blåvitling
För att haven ska fortsätta må bra 
måste vi äta mer hållbart och mer varierat. 
Därför lanserar Garant
nu ett begränsat parti med Sydlig Blåvitling från sunda bestånd. 
Fisken är grönlistad av WWF och MSC-märkt. 


jag kokade den i god buljong 
och serverade med skirat smör o pepparrot
en MYCKET god FISK
kommer att köpa fler paket helt klart

Benhinneinflammation | Symptom - behandling - Idrottsskadeexperten

kan säga att jag funderar starkt på att ta av lindan på mitt vänstra ben
gör så himla ont
MEN jag ska försöka härda ut
fyller på med magnesium i dubbel dos
och Alvedon och Ipren
får se hur det går i morgon

1 kommentar:

Ellinor sa...

Din kära stackare vad du prövas😢Du är otrolig på att hela tiden se ljuset i tunneln med en styrka och tålamod som är enorm,beundrar dig❤️