mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 juni 2020

jag är på MINUS men livet är på PLUS


 i dag har jag ONT i höger öga 
mer än normalt... få se om läkaren vill titta på det 
eller om det bara är att äta piller mot verken 


 det är pollen i luften 
och PÅ bilen


 vi har  hyrt en "grej"
en ångstädhjälp


 vad är vad och till vad


 Lennart har fixat köket
köksluckorna blev superfina
han tog badrummet oxå 
där var det lite värre med kalk o avlagringar
men han ger sej inte så lätt
så nu är det fint där oxå


 lunch på det som finns


 korvgryta blev det hade ju en bit korv i kylen
och så en senapsyoghurt till det


 men VA TUSAN jag har ju stickat flera meter med garnet
och så helt plötsligt händer detta
brukar ju vara när man letar garnänden
men nu är det liksom mitt i ... ja ja 
det är som det är bara att dra ut
och fixa till


 får trösta mej med fika
vilken kopp är vems


 Rabarberkräm hårt bröd och "tjockmjölk"


små små blommor 
påminner om luktärtor
växer på våran gård


 vi tänker ta oss en tur ut i naturen
hemma på gården var det full rulle
vid grillarna Röken låg tät
och skratten klingade



ingång till underjorden
DJUPT hål 15cm i diameter
undrar vad som hänt
på parkeringen vid Gästhamnen 


 vissa kan...jag skulle ramla innan jag ens börjat



 mycket folk på Löga


 och vissa badar ... huvva
tänk när jag var barn 
badade jag alltid och tyckte de var så mysigt o skönt
nu vill jag knappast blöta fötterna i Mälaren


 LIVSKRAFT
trädet är fällt sen en tid tillbaka
men ändå kommer det skott
skulle vilja ha lite av den kraften 


 pollen var det ja...MASSOR
ser lite äckligt ut 




det blåste från "havet" men var ändå inte kallt


 så bra det blev när dom ändrade 
till tallar från palmer


 mycket folk
tycker dom flesta håller avstånd


 ännu en sak jag inte ska prova





 tänk om  ni kunde känna doften
riktig båtfernissa
jag blir lyrisk
min barndom liksom


 ser ut som en gäng larver/maskar
men inte då
 de är ju förhängen 
tror det är asp
kollade inte trädet bara stenen med "larverna"

vi går i snigelfart CarlOskar och jag 
och Lennart med stavar
och så ska de ju fotas hela tiden
📸
*fniss fniss*
Men det är trevligt att promenera längs vattnet


så var sista slatten korv tillagad

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ruskigt med pollen nu,behövs ett tejält regn för att rensa.Var uppmärksam på ögat,det har gått rätt lång tid och borde inte stöka nu..kan det vara pollen som stör linsen?Kram och hoppas att det kvickt blir bättre✊️🍀💞