mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 juni 2020

Min man går ner på knä...


 när vi kom till Erikslund
 var apoteket stängt öppnar kl 11


 tomt på folk


 passade på att gå in en sväng på IKEA
vad vi handlade där 
 får du se i morgon kanske 
fniss fniss 


 så var då apoteket öppet 
och jag kunde köpa mina ögondroppar


 en sväng till bibblan
måste lämna igen en bok jag lånat
en som måste lämnas in över disk
skulle inte låna nått tänkte jag
men så stod SNABBA KASSEN där
i entrén och bara väntade på mej


 detta var innehållet...
blir nog trevlig läsning


torkade av bordet på balkongen

dax för lunch
jag älskar mina bivaxdukar
tack Christer Palmqvist för vaxet
gårdagens varma mackor och en halv melon
döljer sej under tyget


 en sallad på sallad o melon + jordnötter
och så en macka med falukorv
helt OK


 så var det de där med att gå på knä
Lennart har skurat alla dörrar
i gången på Intiman/soppköket
och sen skurade han golvet


 själv städade jag förrådet med våra saker
och torkade ur fönstren inne i "vardagsrummet" + baren
fönstren är så otäta att jag fick ihop en sandlåda sand
(en liten i alla fall)


åkte till Västerfärnebo 
och träffade Finnbo /Ann
de här kortet är från FÖRR
Bibbi o Ann på någon träff för VIKTOP.
Bibbi finns inte bland oss mer


fiskbullar och mos 
hade lite kokta grönsaker kvar sen korvlådan
dom fick följa med i moset


 TV är svart helt död
bytte batteri i dosan 
TV är svart helt död


 Lennart på knä igen då
pillar med TV som är helt svart
stänger av TV på TV så att säga


 köpte en ny badrumsmatta på IKEA
nu när Lennart skurat med ångmaskinen


detta är LYX 

och så funkar TVn igen....
den behövde bara vila lite

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha vilken bild jag ser ju full ut /Ann