mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 24 juni 2020

blev lurad på kaffet...😰


 dagen började här..
röntgen av fotled
stod på schemat


 inte mycket folk just nu i alla fall


 klev in 7.52 och ut 8.15
de kan man ju inte klaga på eller hur?
en liten morgonpromenad väntar...
mot hemmet


 kotteår i år?


hade siktat in mej på en fika här
MEN dom öppnar inte förrän kl 9
så jag vandrar vidare...


 fint med små bänkar efter vägen 
så man kan vila i skuggan
hade vatten o en banan med mej i alla fall



de är så urbota tråkig väg
men nu är den gådd 


 nu händer det nått....



 vill nästan inte titta då han står på stegen
få se vad de blir


tonfisksallad med varm potatis
till lunch


 OJ OJ vad händer...
ja de var vist ingen fara 
för de slutade nästan på en gång
men läskigt såg det ut


 nu ska den jordas...



 projektet "balkong" kräver ett besök här

för att inhandla denna

Växtstöd kon, Höjd 90 cm, Grön

jag sökte oxå en växtstöd
nått i den här stilen
men jag hittade inget
får kolla på Plantagen en annan dag



 lapskojs till kvällen


 så var första ärmen klar
bara att lägga upp en till


så säger vi god natt ... denna midsommarafton

ja fram till 1952 var det ett fast datum på midsommar
och 1947 var det meningen att jag skulle ha kommit hit till världen
men jag var inte klar och mamma hade inte tid
det var ju midsommarafton
och hon skulle minsann dansa hela natten
i Bösebergsparken
och det gjorde hon 
och jag väntade lite till 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ser läskigt ut med Lennart på stegen...säg åt honom att genast gå ner😬😬😬😬🤗Fast jag är nyfiken vad han gör😘😘😘😘