mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 juni 2020

pannkakssmet på fel ställe


 NOSTALGI 
rabarberkräm i farmors skål
(eller de är inte farmors men hon hade en likadan
jag har köpt den på Stadsmissionen 
bara för att farmor hade en sån)


 Rabarberkräm kräver pannkaka
men va tusan pannkakssmeten ska väl inte 
vara på bänken


 bara att vispa en ny


så var det lunch


 en rabarberkaka blev det oxå 


 delade kakan i två delar
en till oss och en till Kjell o Gunilla 


 Lennart fixade färskpotatis 
och jag kokade ägget och öppnade burken med sill


 ser ju lovande ut 
mysteriestickning med ABF o Bodil i Tärnaby
har lite svårt med ögonen och mönstret 
men det fixar sej nog 


så blev framstycket klart...

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skulle göra en ugnspannkaka en gång,jättestressad,vispade ihop,öppnade ugnen och snavar på mattan...Pannkakssmeten for in i varma ugnen men plåten höll jag i handen😂Ingen rolig ugn att ta hand om,familjen fick äta gröt😘😘😘kram