mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 januari 2021

Bättre sent en aldrig


tror rakt att det snöar i mitt älskade Tärnaby
här i Västerås har det snöat och töat och fryst igen
så i dag tänker jag inte ta mej ut
fruset knaggligt isigt 
SVINHALT


Mormor Lina hade två födelsedagar
i kyrkboken stod det den 11 jan men själv sa hon den 12 jan
så vi firar väll i dag då
1891 föddes hon i By i Gagnef
så med andra ord 130 år idag


kokt korv o pepparrotssås är gott


glömde säga att 
bättre sent än aldrig 
jag skulle fått den här boken med julmaten
men det blev med 
danska sjömansbiffen
den blev liggande på Mässen 

TACK Aron Olnafors (Arne Olofsson)
blir bra med en bok nu när jag har ont i ryggen
och inte kan göra så mycket


måste hitta på nått
jag ska ju inte sitta
utan stå och ligga 
men de är ju så tråkigt

köpte ju 2 kg köttfärs i går
nu får det bli en köttfärssås 
och så fortsätter jag i morgon men nått mer



här har den nu puttrat i tre timmar


köttfärssåsen ska bli till en lasagne
MEN den räcker till oss som kvällsmat oxå 
gott gotti gott gott


liten nalletillverkning
tror jag

FARMEN
MANDEMAN
SVERGE MOT NORGE
kvällen var räddad 

 

Inga kommentarer: