mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 25 januari 2021

designad kökspryl

men var är världen


dimmigt är det
och titta där en liten vit prick
det ända som är kvar av snön


ja ja de lättar frampå förmiddagen
som tur var


Lennarts eländiga tånaglar 
får en omgång


tror han skulle behöva en expert
inte bara mina valhänta försök


tänkte jag skulle fylla korgen
och lägga på en "duk"


sagt och gjort
virkade en rödrutig "handduk"


så där nu kan hon gå till mormor


kokade lite soppa till lunch


åkte till Skultuna och inhandlade
denna underbara grej

Alvar Aaltos Pot Guard
det är inte ofta jag köpet
så fina grejer
men nu gjorde jag det

då det var mycket folk i Skultuna
hoppade vi över fikat där
tog det efter vi storhandlat på City Gross
i stället
där var det mer "luft"


fick efter lite väntande tag i den 
"billiga lådan"



tänk så mycket för 50:-


även fruktskålen blev full


fixade en grönsaksgryta till kvällen
och sparrisarna får ligga i isvatten till i morogn
dom var lite "trötta" i överkant


ja så var det nästa saga
eller rättare sagt 
sagor
nu blir det trollen till
Petter och hans fyra getter
och 
Bockarna bruse



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Petter och hans fyra getter var mina barns favoritsaga i många år,tror att jag kunde rabbla den i sömnen😂😂😂😂Billiga lådan är kanon👍