mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 januari 2021

blod i kaffeomloppet eller kaffe i blodomloppet❤☕


en blek måne på en rosa himmel
fin är det men inte så kallt
bara -2°


vi har vårat lilla träd
och grannen en kulört ljusslinga
fint är det


och så här vackert såg det ut i Tärnaby
9.45
eja vore jag där



fick ett tipps från en vän
kål o köttfärsröra


magiskt gott 
smakar som kåldolmar helt klart


jag tar väll och stickar samman kanten då
genom att plocka upp maskor 


88 m blir perfekt
då blir det lätt att göra 8 intagningar när det är dax


hade pannkaka kvar sen sist
och kålröra sen lunchen


ja och rissallad fanns ju oxå kvar
men nu är det slut
och "crêpesen" blev 
MYCKET GODA


så där ja en mössa till


mösshögen växer


 jag har mer garn så jag stickar vidare
på nästa mössa


trötthet kommer när det är blod 
i kaffeådrorna 
fick jag lära men i dag
men jag tror jag provar
att sova ändå nu på kvällen
och tar kaffet i morgon bitti


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Idag krävs det mycket kaffe,var ut och slarvade i natt☕️☕️☕️☕️Händer så sällan så jag är förlåten😘men jisses så trött jag är...har ju knappt pratat tio månader🤗