mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 12 januari 2021

här går det undan


det har snöat...så fint



härligt 


där var den 
sen försvann den


chattade med VC om vilka piller och hur många piller
jag kan ta nu när jag har ont  i ryggen
2 Alvedon 1 Ipren och smörja med Voltaren
var OK 
sköterskan tyckte jag skulle uppsöka
fysioterapeuten så jag fick en tid
i dag kl 14


men innan dess blev det 
en liten tur med Carl Oscar


tog en sväng i skogen 
det var många som dragit pulkor där
så det var lätt att gå


var nämligen till Hemköp .....


Lennart åkte till Mässen och hämtade låda
med 
dansk sjömansbiff


så var kl 14
tänk va bra det är med våran VC
här går det undan

en timme hos Fysioterapeuten
RYGGSKOTT 
o inflammation runt ryggraden

rätt illa

när jag var på stan passade jag på 
att gå till guldsmeden 
ligger ju i samma kvarter som 
citypraktiken
Då jag inte ska ha ringar 
p.g.a Reynauds fenomen 
MEN nu har jag kommit på 
att om jag har en "öppen" ring
går det bra även om fingret skulle
få för sej att svälla fort och kvickt
med en öppen ring kan jag ju få av den
Så nu är ringen hos guldsmeden
får hämta den 2/2


stod i snöslasket och väntade på 
Lennart som hade varit till 
Antons jobb  en sväng


ett förfärligt väder var det


RESTER
köttgryta, 2 köttbullar, ½ pannbiff, en bit korv
och så kokade jag lite pasta och blandade samman
MÄTTA blev vi kan jag lova
och gott var det


när man handlar  hemifrån
bara att åka och hämta kassarna
kl 19 på kvällen


få se vad detta blir


den har jag som ljudbok
lyssnar på dagen


och den som fysisk bok
läster på kvällen innan jag somnar






 






























1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag är stum av beundran över sjukvården hos er,hade vi haft 10% av detta hade jag blivit överlycklig👍Hoppas nu att den rackarns ryggen begriper att den snart ska bli bra✊️Här har det snöat och regnat och vägarna står under vatten,med is under,det gäller att gå och köra försiktigt🤗