mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 18 januari 2021

nästan som vanligt men ändå inte❤


numera äter jag frukost i rummet
sittandes i fåtöljen
kan inte sitta på kökssoffan än
men hoppas få återkomma till köket nästa vecka
om ryggen vill förstås 
det är den som bestämmer


det här ser lite märkligt ut
men de är julskinkan jag "rev" som ska bli
lite varm innan vi ska blanda den i lapskojsen


har ju massa morötter som vi fick från 
grönsakshallen som skulle till "vårat" soppkök
nu får det gå i lapskojsen 


ja men då så nu är det nog blandat och klart

det blev en söndag nästan som vanligt med soppkök
fast vi bara lämnade kastrullen i dörren
men ändå ❤❤❤



så gästerna på Citykyrkans soppkök
får lapskojs serverat med
rödbetor och picklad paprika
hade även en påse med alla mössor
sockor o vantar jag stickat 
blev så uppskattat
Har skrivit upp mej för soppkok i februari oxå


så kom vi hem 
och undrade varför vi inte tog av lite lapskojs till oss själva
det fick bli nyponsoppa 



bild från nätet
som får visa hur jag känner det
just nu


varm ärtsoppa hjälper en del


ja men titta...det tar sej
ska bli tre


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har svårt att acceptera vägra vaccin men vi lever ju i ett fritt land.Skulle uppskatta om alla vaccinerade sig för MIN skull✊️